/ shipbuilding news, corvette

Technical availability of "Gremyaschii" reached 65%

Shipbuilding plant Severnaya Verf (part of JSC USC) continues fitting-out works on a head corvette of the project 20385. Technical availability of the corvette reached 65%.

0 29 1 мин
As the press service of the enterprise reports, now on "Gremyaschii" wiring of means of arms and special equipment comes to the end. Сladding of cabins continues, the sewage systems, all-ship hydraulics, air conditioning are mounted. Preinsulating saturation under flooring and mounting of electric equipment is executed. The spacer of cables to all ship systems comes to the end. Total length of power and low-current cables on a corvette is almost 300 km.
Workers started cladding of a galley. After completion of these operations mounting of cooking plates, ovens and other galley equipment will begin here.

Staff is planned to move in in spring of 2018. The head ship of a series of the Gremyaschii project 20385 is planned to be delivered to fleet in 2018.

The project 20385 is developed by Almaz. On "Gremyaschii" within the import substitution program the Main propulsion plant by the Kolomna plant is installed. To adapt the project for domestic engines the design office needed to significantly process the project documentation. 20385 – the upgraded project of a corvette of new generation. Its main objective – detection and destruction of surface enemy ships or submarines. Also fighting vessel serves for troops landing, coastal zone protection, other ships escort. The ships are equipped with artillery, missile, anti-submarine, hydroacoustic and radar systems. The project includes a hangar for the Ka-27 helicopter. Thanks to the original architecture and use of composite materials in a combination to special coverings and also which are built in the case by missile armament and antenna posts at corvettes the radar, acoustic and optical visibility is considerably reduced.

Main characteristics of corvettes project 20385:

• Draught- 2200 tons.
• Length - 104 m
• Width - 13 m
• Speed - up to 27 knots
• Swimming range - 3500 miles
• Autonomy - 15 days
• Crew - 99 people.

Main propulsion plant:
• Two diesel - diesel units 1DDA-12000

 



Комментарии   0.

Чтобы принять участие в обсуждении, пожалуйста Авторизуйтесь или Зарегистрируйтесь
реклама
Разработка и производство защитных покрытий АКРУС® промышленного и морского назначения
Разработка и производство антикоррозионных, огнезащитных, термостойких, гидроизоляционных покрытий марки АКРУС® промышленного назначения, применяемых в судостроении и других отраслях.
реклама
Электрораспределительное устройство электроэнергетической системы корабля/судна
Поставка ЭРУ ЕЭЭС с комплексом ЭМР 11 лет ООО "ЭРА Марин" занимаемся разработкой и изготовлением электрораспределительных устройств в морском исполнении, оказываем полный комплекс услуг по электромонтажу и пусконаладке.
Свежие новости
рекламаСпециальные судовые кабели для кораблей и судов
Специальные судовые кабели для гражданских судов и объектов ВМФ России.
рекламаТрансформаторы морского исполнения
Трансформаторы морского исполнения типа: ТСЗМ,ТСВМ,ОСВМ,ОСЗМ, климатическое исполнение ОМ5, степенью защиты IP23,изготавливаются на напряжения до 660 В, частоту 50 (60)Гц.
рекламаСудовое электрооборудование
"РЭО" — это современная быстрорастущая инжиниринго-производственная компания, создающая передовые решения по генерации, преобразованию, распределению, накоплению электрической энергии для судостроения.
рекламаНавигация и связь
"НПК Морсвязьавтоматика" – это команда профессионалов, объединенная целью развития отечественного производства промышленного и судового оборудования.